Сім'я Фордів емігрувала в США з Ірландії і оселилася на фермі в
околицях Детройта. Глава сім'ї - Уільям Форд, батько Генрі Форда, з
часом став заможним фермером і був обраний общиною на пост церковного
старости і судді.
Герой нашого оповідання, Генрі Форд народився 30 липня 1863 року.
Не дивлячись на те, що Уільям Форд хотів бачити свого сина фермером,
Генрі вже в 12 років почав виявляти цікавість до механіки. Цьому
посприяли два випадки, що сталися з Генрі.
Коли Генрі було 12 років, він уперше побачив так званий локомобіль
(пересувний паровий двигун) і це зіграло величезну роль у виборі
подальшого життєвого шляху хлопчика. Він на все життя захопився технікою
і механікою.
І другий випадок: одного разу йому в руки попався зламаний годинник, який він негайно розібрав і намагався полагодити.
Вже до п'ятнадцяти років молодший Форд міг відремонтувати більшість несправних годинників, що потрапляли до його рук.
У шістнадцять років Генрі Форд покидає свою ферму і вирушає шукати
свою долю в Детройт. Він влаштовується на роботу учнем машиніста
паралельно вивчаючи складну механіку і машинобудування. Дещо пізніше,
набувши практичних навичок, Форд займається наладкою і ремонтом
паровозних двигунів, пробує себе в ролі механіка на інших роботах, не
пов'язаних із залізницею.
З 1888 по 1899 роки Форд працює механіком (а через декілька років і
головним інженером) в компанії знаменитого на весь світ винахідника
Томаса Едісона (того самого, який винайшов лампу розжарювання). За цей
час, в домашніх умовах Форд збирає свій перший автомобіль.
У 1899 році Генрі Форд вирішує повністю зосередитися на конструюванні
і зборці автомобілів. Він покидає Едісона і стає співвласником «Detroit
Automobile Company», займаючи, при цьому, ще і посаду головного
конструктора.
На жаль, а для Форда - на щастя, компанія через три роки банкротує і
Генрі Форд засновує ту саму "Ford Motor Company", яка, через п'ятнадцять
років, прославить його ім'я на весь світ.
Справжній успіх і визнання компанія Форда отримує після випуску
моделі «Форд – Т», яка успішно випускалася двадцять років - з 1908 по
1928 роки. Популярость цієї моделі була обумовлена її дешевизною і
практичністю. Можна сказати, що «Форд – Т» став символом автопрому США
того часу.
Також, Форд, уперше в історії автомобільної промисловості, створив
найбільшу мережу з продажу і ремонту автомобілів (аналоги сучасних автосалонів і СТО). У 1912 році по країні налічувалося не менше 6 тисяч таких пунктів обслуговування.
Ще одним ноу-хау Генрі Форда в автомобілебудуванні стало впровадження
системи повного циклу виробництва автомобіля: від видобутку залізної
руди, до випуску готового продукту. Це дозволило забезпечити найвищу на
той час надійність вузлів і агрегатів автомобіля.
Справи компанії йшли в гору. Багато моделей автомобілів і тракторів «Форд» йшли на експорт, з них значна частина в Росію.
На початку 30-х років двадцятого століття Форд передав управління
компанією в руки свого сина Эдзела, проте після його смерті від раку
шлунку в 1943 році Генрі Форд знову встав біля керма.
Помер Генрі Форд 7 квітня 1947 року у віці 83-х років. Керівництво компанією узяв на себе його онук - Генрі Форд II.
Незважаючи на безліч невдач, які переслідували компанію упродовж
усього її існування після смерті засновника, «Ford Motor Company» існує і
понині.
|