Субота
23.11.2024
12:28
Вітаю Вас Гість
RSS

Вивчаємо економіку разом
(сайт вчителя економіки та правознавства Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2)

Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Матеріал для всіх [40]
Основи споживчих знань [12]
5 клас [6]
6 клас [2]
7 клас [2]
8-9 клас [8]
10 клас [14]
11 клас [10]
творчі роботи учнів 5 клас [6]
творчі роботи учнів 6 клас [3]
творчі роботи учнів 8 -9 клас [3]
творчі роботи учнів 10 клас [1]
творчі роботи учнів 11 клас [0]

Наше опитування
Вам подобається мій сайт?
Всього відповідей: 535

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Матеріали для учнів » Основи споживчих знань

Розпродаж по-словянськи. Схеми обману.
18.02.2012, 20:43

Розпродаж. У людей далеких від сфери торгівлі і маркетингу, це слово неминуче асоціюється із знижками. З можливістю купити вподобану річ дешевше ніж зазвичай. Можливо в Європі так воно і буває, а ось в країнах колишнього СРСР (за винятком Прибалтики) розпродаж розглядаються не як можливість звільнити свої склади для завезення нової колекції і привернути лояльних клієнтів, а як спосіб збільшити продажі старих товарів, що не мають попиту, використовуючи при цьому різні схеми обману покупців. Розглянемо ці схеми детальніше.

Розпродаж сам по собі - схема обману

Поширені схеми обману покупців під час розпродажів

Передусім треба зрозуміти, що більшість вітчизняних підприємців не приділяють належної уваги роботі на довгострокову перспективу. Їх основною метою є отримання прибутку «тут і зараз», а про те, що б отримати лояльного клієнта на наступні п'ять-десять років або забезпечити позитивний імідж магазину за рахунок «сарафанового радіо» - мова, навіть, не йде.

Ось ті способи, завдяки яким, не зовсім чесні ділки заробляють на нашій любові до знижок.

Дезінформація клієнта про розмір знижок

Як тільки наближаються святкові дні, вітрини багатьох магазинів обклеюються зазиваючими написами, що проголошують що-небудь на зразок: «Знижки на товар 50%» або «Святкові знижки до 80%». Зайшовши в магазин в передчутті вигідної покупки, ми раптом виявляємо, що розмір знижок ледве-ледве досягає 10 відсотків, а на питання «А де ж обіцяні 80 відсотків?» продавці вам відповідають, що «весь товар із вказаною знижкою вже розібраний. Вибирайте те що є». Ще однією відмовкою служить те, що, мовляв, «на вітрині написано до 80%, тобто знижки можуть складати і 5 відсотків. Де Ви бачите обман?». Мета всіх цих маніпуляцій з цінами і відсотками полягає в тому, щоб примусити покупця зайти в магазин, а вже в самому магазині продавці вже повинні плавно підвести вас до покупки товару. Що нерідко і відбувається.

Маніпуляції з цінами до і під час розпродажів

Іноді зустрічається і інша ситуація. Зайшовши в магазин, який оголосив про зниження цін, наприклад, на 30 відсотків, ви бачите цінники, на яких стара ціна закреслена, а нова написана від руки. І ця нова ціна дійсно нижче на 30 відсотків. «Ось це чесний магазин!» - думаєте Ви. І помиляєтеся. Схема обману покупця в цьому випадку наступна: перед початком розпродажів, ціни в магазині піднімають на розмір планованої знижки (у нашому випадку на 30%) і ще трохи. Тобто навіть купуючи товар із знижкою, ви заплатите за нього більшу ціну, ніж він коштує в звичайні дні.

Надання знижки тільки при виконанні певних умов

Тут можливі різні варіанти. Буває так, що покупець, зайшовши в магазин, на вітрині якого вказано щось подібне до «- 50%», радісно вибирає собі річ, і лише на касі дізнається, що 50% це номінал знижкового ваучера на наступну покупку, який ви отримаєте, придбавши сьогодні обрану річ за повну вартість. У столичних бутіках ця схема обману вельми ефективна, оскільки багато покупців посоромляться влаштувати скандал або відмовитися від покупки на людях із-за її дорожнечі («что-б не ганьбитися»).

Також, в супермаркетах електроніки, широко використовується схема «Купуй три товари, а плати за два!». Але і вона не приносить ніякої вигоди покупцеві. Річ у тому, що ціна на весь товар в магазині на період подібних акцій буває спочатку завищена, а в подарунок часто пропонується товар, який, з тієї або іншої причини не вдалося реалізувати раніше (бракований, знижений в ціні, некондиційний і так далі). У результаті все одно виграє магазин, а не покупець.

Приховування дати кінця розпродажу

Зустрічаються ситуації, коли клієнт, обравши відповідну річ, починає за неї розплачуватися і раптом його інформують, що розпродаж закінчився і ціна товару тепер дорожче на 10-15 відсотків. Як показує практика, покупець все одно купує товар, оскільки багатьом не хочеться «ударити в грязь обличчям» - тобто показати себе неплатоспроможним.

Хочеться вірити, що побачивши заманюючу рекламу про початок святкових розпродажів, Ви не кинетеся бездумно скуповувати потрібні і непотрібні речі, а ще раз перечитаєте цю статтю і двічі подумаєте, перш ніж щось придбати із знижкою.Не ставайте жертвою чергової схеми обману.

Нехай Вам щастить.

Категорія: Основи споживчих знань | Додав: Alla-Petrivna
Переглядів: 1085 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук

Друзі сайту