Історія марки "BMW" - Просто цікаво - Цікавинки - Каталог статей - Вивчаємо економіку разом
 
Четвер
08.12.2016
12:49
Вітаю Вас Гість
RSS

Вивчаємо економіку разом
(сайт вчителя економіки та правознавства Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2)

Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Просто цікаво [29]

Наше опитування
Вам подобається мій сайт?
Всього відповідей: 512

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Цікавинки » Просто цікаво

Історія марки "BMW"
21 Травня 2007, 00:00
Історія марки Історія марки "BMW"

BMW AG (абревіатура від Bayerische Motoren Werke AG, у перекладі, «Баварські моторні заводи») - німецький виробник автомобілів, мотоциклів, двигунів, а також велосипедів.

БМВ, "Байериш Моторен Верке", (BMW, Bayerisch Motoren Werke AG), німецька автомобільна компанія, що спеціалізується на виробництві легкових і спортивних автомобілів, автомобілів підвищеної прохідності і мотоциклів. Штаб-квартира знаходиться в Мюнхені.

У 1913 в північній частині Мюнхена Карл Рапп і Густав Отто, син винахідника двигуна внутрішнього згоряння Николауса Августа Отто, створюють дві маленькі авіамоторні фірми. Початок Першої Світової Війни відразу приніс численні замовлення на двигуни для літаків. Рапп і Отто вирішують об'єднатися в один авіамоторний завод. Так у Мюнхені виникає завод авіаційних двигунів, що у липні 1917 реєструється під ім'ям Bayerische Motoren Werke ("Баварські моторні заводи") — BMW. Цю дату і прийнято вважати роком заснування BMW, а Карла Раппа і Густава Отто її творцями.

Після закінчення Першої Світової Війни, фірма виявилася на порозі краху, тому що за Версальським договором німцям заборонили виробляти двигуни для літаків, а саме двигуни в той час були єдиною продукцією BMW. Але завзяті Карл Рапп і Густав Отто знаходять вихід з положення — завод перепрофілюється на випуск спочатку мотоциклетних двигунів, а потім і самих мотоциклів.

У 1923 із заводу BMW виходить перший мотоцикл R32. На мотосалоні 1923 року в Парижі цей перший мотоцикл BMW відразу ж завоював репутацію швидкісної і надійної машини, що підтвердилося абсолютними рекордами швидкості на міжнародних мотогонках 20-х—30-х років. Одночасно розробляють двигун "Motor-4", остаточне комплектування якого здійснюється в інших країнах Європи. У 1919 Франц Димер на літаку з цим двигуном, піднявшись на висоту 9760 метрів, установлює перший світовий рекорд BMW. Виробництво одержує додатковий імпульс після висновку секретної угоди з Радянською Росією про постачання їй новітніх авіадвигунів.

Більшість радянських рекордних перельотів 30-х років були виконані на літаках, обладнаних двигунами BMW. У 1928 фірма здобуває автозаводи в Айзенахе (Тюрінгія), а разом з ними і ліцензію на виробництво малолітражного автомобіля Dixi (це був ліцензійний англійський Austin 7). Його виробництво починається з 1929. Dixi — перший автомобіль BMW. У період економічних труднощів малолітражка стає найбільш популярним автомобілем Європи.

До початку Другої Сітової Війни BMW — одна з фірм світу, що найбільш динамічно розвиваються. BMW починає випускати техніку зі спортивною орієнтацією. У її активі кілька світових рекордів: Вольфгaнг фон Гронау на відкритому гідролітаку Dornier Wal, обладнаному двигуном BMW, перетинає Північну Атлантику зі сходу на захід, Эрнст Хенне на мотоциклі R12, обладнаному карданним приводом, гідравлічними амортизаторами і телескопічною вилкою (винахід BMW), встановлює світовий рекорд швидкості для мотоциклів — 279,5 км/год, не перевершений ніким протягом наступних 14 років.

У 1933 розпочато випуск моделі "303" — першого автомобіля BMW з 6-циліндровим двигуном. Саме ця модель першою здобуває характерні ґрати радіатора, у народі названі "ніздрями" BMW. Ці "ніздрі" стали типовим елементом дизайну всіх автомобілів BMW. У 1936 на BMW випускається знаменита "328" — один з найбільш вдалих спортивних автомобілів.

Для того часу це були просто авангардні технічні новинки: трубчаста рама, шестициліндровий двигун з голівкою блоку з легких сплавів, нова система клапанного механізму зі штангами. З 328 моделлю компанія BMW настільки прославилася в другій половині 30-х років, що всі наступні автомобілі з фірмовим двоколірним знаком сприймалися громадськістю як символ високої якості, надійності і краси. З її появою остаточно сформувалася ідеологія BMW, що донині визначає концепцію нових моделей: "Автомобіль — для водія". Основний конкурент, "Мерседес-Бенц", додержується принципу: "Автомобіль — для пасажирів". З тих пір кожна фірма йде своїм шляхом, доводячи, що саме її вибір правильний.

Переможець безлічі змагань — кільцевих гонок, ралі, змагань у піднятті на пагорб, — BMW 328 була адресована знавцям спортивного автомобіля і залишила далеко позаду всі серійні спортивні машини. 1938 р. - BMW здобуває ліцензію на двигуни Pratt - Whitney. Потім розробляється модель 132, що встановлюється на знамениті Юнкерси Ю52. У цьому ж році створюється найшвидша довоєнна модель мотоцикла, потужністю 60 л.с. і максимальною швидкістю 210 км/год.

У 1939 році німецький гонщик Георг Майер стає чемпіоном Європи на цьому мотоциклі. І вперше іноземець на іноземному мотоциклі виграє британські гонки "Senior Tourist Trophy". Початок війни призводить до припинення випуску автомобілів. Пріоритет знову надається авіадвигунам. У 1944 BMW першою d світі починає випуск реактивного двигуна BMW 109-003. Проводяться також іспити ракетних двигунів. Кінець Другої світової війни став катастрофою для концерну. Чотири заводи, що опинились в Східній зоні окупації, зруйновані і демонтовані.

Головний завод у Мюнхені демонтований англійцями. У зв'язку з виробництвом під час війни авіадвигунів і ракет, переможці видають наказ про заборону виробництва на три роки. І Карл Рапп і Густав Отто, що не змінили своєї любові до моторів, вирішують знову почати все з нуля. Розробляється 1-циліндровий мотоцикл R24, що збирався в майстернях практично кустарно. Він стає першим післявоєнним виробом BMW.

У 1951 з'являється і перший післявоєнний легковий автомобіль моделі "501". Однак фінансового успіху він не приносить. У 1955 починається випуск моделей R 50 і R 51, що відкривають нове покоління мотоциклів з цілком підресореною ходовою частиною, виходить малолітражка "Ісетта", дивний симбіоз мотоцикла з машиною. Триколісна машина з дверима, що відкриваються вперед в напрямку руху, мали величезний успіх у злиденній післявоєнній Німеччині.

Але через захоплення великими лімузинами і пов'язаними з цим збитками, фірма виявляється на порозі краху. Це єдиний випадок за всю історію BMW, коли економічна ситуація була неправильно оцінена, і випущені на ринок машини не мали попиту. Постає питання про продаж фірми. "Мерседес-Бенц" поквапилась оголосити про її покупку, але цьому перешкодили дрібні акціонери, працівники фірми, її торгові агенти. Перебудувавши структуру капіталу, BMW вдається продовжити свою діяльність.

Втретє фірма починає все спочатку. 1956 р. - дизайнер Альбрехт Граф Гертц, що живе в Нью-Йорку, створює сенсаційний автомобіль - спортивний красень. "BMW побила навіть італійців". - так писали газети в 1956 році, коли був представлений цей автомобіль. BMW 507 пропонувався і як родстер, і з твердим дахом.

Восьмициліндровий алюмінієвий двигун обсягом 3.2 літра потужністю 150 л.с. розганяв автомобіль до 220 км/год. Усього таких автомобілів з 1956 до 1959 року було продано 252 штуки. Сьогодні це - один з найрідкісніших і найдорожчих колекційних автомобілів. 1959 р. - за допомогою нової моделі BMW 700 з повітряною системою охолодження, концерну вдалося перебороти внутрішню кризу і створити основу для подальшого успіху марки в цілому. Успіх був досягнутий не лише в сфері продаж. Версія купе дала можливість BMW досягти спортивних перемог.

У 1962 концепція моделі 1500 - легкого, компактного, спортивного, чотиридверного автомобіля - була прийнята на ринку з таким захопленням, що виробничі потужності не дозволяли задовольнити попит на ці автомобілі.

У 1966 вперше представлений двохдверний автомобіль 1600-2. Він послужив основою для створення вдалої серії моделей від 1502 до 2002 з турбонаддувом. Успіхи "нового класу" сприяли розвитку всього модельного ряду. Концерн BMW зміг дозволити собі відродити традицію 30-х років і розпочати випуск шестициліндрових моделей.

У 1968 році відбувся прем'єрний показ моделей 2500 і 2800, які дозволили BMW знову ввійти в число підприємств, що випускають великі седани. У такий спосіб 60-і роки стали найуспішішими за всю попередню історію підприємства.

У 1969 BMW переводить виробництво мотоциклів у Берлін. Починається випуск нової серії мотоциклів-"оппозитів". У 1976 на мотоциклі R100 RS вперше встановлюється повнорозмірний обтічник.

У 1983 випускається одна з найпопулярніших моделей мотоциклів — ДО100 з 4-циліндровим рядним двигуном з рідинним охолодженням і упорскуванням палива. У рік сторіччя мотоцикла, 1985, завод у Берліні випускає більше 37 тисяч мотоциклів.

У 1989 відбувається презентація мотоцикла K 1.

У 1970-і роки з'являються перші автомобілі знаменитих серій BMW — моделі 3-й серії, 5-й серії, 6-й серії, 7-й серії. З випуском 5-й серії почалося виробництво принципово нового покоління моделей BMW. Якщо раніше концерн займав переважно сегмент автомобілів спортивного типу, то тепер він зайняв своє місце й у секторі комфортабельних седанів. Купе 3.0 CSL, яке з 1973 р. виграє шість європейських чемпионатів, дозволяє BMW домогтися особливих успіхів. Це купе приховало в собі безліч технічних новинок. На ньому вперше був встановлений шестициліндровий двигун BMW з чотирма клапанами на цилиндр, а його гальмівна система була оснащена АБС - новинкою на той час.

У 1977 р. відбувся новий прорив у класі "люкс". З появою 7-й серії закінчилося принципове відновлення всіх серій BMW.

З 1986 р. BMW M3 - найуспішніший автомобіль для шосейно-кільцевих гонок у світі. Компактна двохдверна модель паралельно розроблялась як для серійного виробництва, так і для автоспорту. Результат був для BMW просто тріумфальним.

У 1987 році італієць Роберто Равилья завойовує перше місце на чемпіонаті світу із шосейно-кільцевих гонок. І протягом наступних п'яти років BMW M3 домінував на спортивній сцені.

У 1987 новий родстер, що спочатку позиціонувався просто як експериментальна модель, продовжив традицію родстерів BMW 30-х і 50-х років. BMW Z1 був побудований у 8000 екземплярах і став носієм ультрасучасних технологій. Аеродинаміка цього автомобіля була також на зразковому рівні.

У 1987 році концерн BMW одним з перших у світі застосовує електронну систему регулювання потужності двигуна.

У 1990 нове купе-мрія: BMW 850i. Серцем у цього елегантного купе класу "люкс" став дванадцятициліндровий двигун, що з будь-яких обертів міг буквально вистрілити автомобіль уперед. Зовсім новий інтегральний задній міст неповторно поєднував у собі спортивні якості і найвищу комфортабельність. У рік возз'єднання Німеччини, концерн, заснувавши фірму BMW Rolls-Royce Gmb, повертається до своїх коренів, пущених на ниві авіамоторобудування, і в 1991 представляє новий авіадвигун BR-700. На початку 90-х років на ринку з'являються спортивні компактні автомобілі третього покоління 3-й серії і купе 8-й серії.

Непоганим кроком для фірми стала купівля в 1994 за 2,3 млрд. німецьких марок промислової групи Rover Group ("Ровер Груп"), а разом з нею і найбільшого у Великобританії комплексу по випуску автомобілів марок Rover, Land Rover і MG. З покупкою цієї фірми, до списку автомобілів BMW додалися автомобілі над-малого класу і позашляховики. З 1995 у серійну комплектацію всіх автомобілів BMW включається надувна подушка безпеки для переднього пасажира і система протиугінного блокування двигуна. У березні цього ж року запускається у виробництво універсал (touring) 3-й серії. Також 1995 - дебют нової 5-й серії BMW. Головний принцип у її розробці - створення гармонічної концепції. Новий автомобіль відрізнявся не тільки сучасним дизайном, але й передовою технікою: вперше в автомобілебудуванні ходова частина майже цілком була виготовлена з алюмінію. Застосування нових матеріалів дозволило збільшити ступінь утилізації автомобіля до 85 відсотків. Винятково жорсткий кузов забезпечує неперевершений рівень пасивної безпеки.

У 1996 році модель BMW Z3 7-й серії вперше оснащується дизельним двигуном. Унікальний синтез динамічності і класичного дизайну являє собою просто чудову концепцію. Додаткову рекламу автомобілю створює фільм "Золоте око", у якому на Z3 роз'їжджає суперагент 007 Джеймс Бонд. BMW Z3 став бестселером. Новий завод у Спартанбурзі не встигає виконувати всі замовлення.

У 1997 мотоцикл, що не може залишити байдужим - Модель R 1200 С, являє собою зовсім нову інтерпретацію дорожнього мотоцикла.

Сенсаційний дизайн, що сполучив у собі традиційні і футуристичні елементи. Він одержав найбільший з коли-небудь створених оппозитних двигунів BMW. Його робочий обсяг складає 1170 см.куб., а потужність, що розвивається, 61 л.с. У цьому ж році BMW представляє ще одну автомобіль-мрію. Мова йде про родстер М, що як ніхто інший є щирим втіленням чистокровного відкритого спортивного автомобіля.

У 1997 році BMW представила автомобіль мрії, що змусив підстрибнути серця знавців. Родстер M втілив у собі ідеал чистопорідного спортивного автомобіля, як жоден BMW до цього. Його 321-сильний двигун M3 гарантує захопливу їзду. Навесні 1998 року дебютувало п'яте покоління успішних седанів 3 Серії. Перероблена в безлічі деталей, нова 3 Серія пропонує не тільки винятковий зовнішній вигляд, але і найсучасніші двигуни, новітні технології підвіски і кращі у своєму класі стандарти безпеки. Початок 1999 року ознаменувався дебютом BMW X5, що став першим у світі Спортивним Автомобілем для Активного Відпочинку (Sports Activity Vehicle): машина, що унікальним образом сполучила елегантність і практичність, відкриваючи тим самим новий вимір мобільності. І ще одне перше місце: BMW Z8, великий спортивний автомобіль, відсвяткував свою прем'єру в 1999 році і захопив шанувальників Джеймса Бонда у фільмі "І цілого світу замало".

У 1999 році компанія BMW також піднесла сюрприз ентузіастам автомобільної справи на франкфуртському автосалоні, показавши футуристичний концепт Z9 gran turismo. В даний час BMW, що почався з маленького авіамоторного заводу, виготовляє свою продукцію на п'ятьох заводах у Німеччині і двадцяти двох дочірніх підприємствах, розкиданих по всьому світі. Це одна з декількох автомобільних фірм, що не використовує на заводах роботів. Вся зборка на конвеєрі йде тільки вручну. На виході - тільки комп'ютерна діагностика основних параметрів автомобіля.







Категорія: Просто цікаво | Додав: Alla-Petrivna (23.10.2011)
Переглядів: 1340 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук

Друзі сайту